Maică preaiubită,
Care este relaţia dintre libertatea de a alege, aşa cum o argumentează Frankl, deci conducând spre o împlinire vocaţională şi de sens a vieţii şi ascultarea, ca nevoinţă creştină. Am ascultat de tata şi ascult de soţ şi foarte adesea, aceste ascultări m-au strivit ca libertate şi împlinire a vocaţiei. Este adevărat că prin ascultare şi tăierea voii, am păstrat pacea în familie, iar Dumnezeu m-a consolat cu alte vocaţii, mai puţin sclipitoare decât cea pentru care am fost, cred, înzestrată cu talent, dar care m-au copleşit cu neaşteptate bucurii ale clipei.
Întrebarea mea este, de fapt:
Mă va judeca Domnul ca păcătoasă, fiindcă nu am înmulţit talantul harului meu, cel care îmi dădea sentimentul cel mai intens al sensului meu de viaţă, acceptând altul, cel ales de tata, apoi de soţ?
Cu dragoste,
Ileana
Care este relaţia dintre libertatea de a alege, aşa cum o argumentează Frankl, deci conducând spre o împlinire vocaţională şi de sens a vieţii şi ascultarea, ca nevoinţă creştină. Am ascultat de tata şi ascult de soţ şi foarte adesea, aceste ascultări m-au strivit ca libertate şi împlinire a vocaţiei. Este adevărat că prin ascultare şi tăierea voii, am păstrat pacea în familie, iar Dumnezeu m-a consolat cu alte vocaţii, mai puţin sclipitoare decât cea pentru care am fost, cred, înzestrată cu talent, dar care m-au copleşit cu neaşteptate bucurii ale clipei.
Întrebarea mea este, de fapt:
Mă va judeca Domnul ca păcătoasă, fiindcă nu am înmulţit talantul harului meu, cel care îmi dădea sentimentul cel mai intens al sensului meu de viaţă, acceptând altul, cel ales de tata, apoi de soţ?
Cu dragoste,
Ileana
Draga mea Ileana,
Libertatea
de a alege este ce a mai rămas din libertatea pe care i-a dăruit-o
Dumnezeu omului prin creaţie. Ea era posibilă în momentul creaţiei, dar
nu era necesară. Omul putea să fie liber de ispita alegerii. Daca ar fi
ascultat de Dumnezeu fără să primească îndoiala sugerată de diavol, nu
ar fi fost nevoie sa apeleze la ea. Era acolo atât ca punere la
încercare, cât şi ca dar. Punerea la încercare era de trebuinţă pentru
om ca să fie conştient de condiţia lui şi de responsabilitatea pe care o
are în faţa darului. Era dar pentru că, pe de o parte, fără aceasta
posibilitate, omul nu ar fi fost liber să refuze libertatea adevărată,
iar pe de altă parte, să aibă reper şi putere pe calea cea căzută.
Acum, pentru noi, ne începem viaţa şi suntem crescuţi şi educaţi în
duhul libertăţii de a alege. Însuşi Dumnezeu ne cere asta: "Alege
viaţa!", "Dacă vrei..." şi multe alte chemări asemenea. Apoi, când
ajungem să alegem Viaţa, nu mai avem nevoie de a alege! Libertatea
devine ascultare! Dar acesta este procesul tainic al creşterii noastre
în Domnul, este devenirea întru Fiinţă, este înfierea noastră prin har,
este biruirea puterilor potrivnice, lăuntrice şi exterioare, care ne
împiedică să fim liberi în Adevărul Care este Domnul.
Şi devenirea este grea şi de durată, este asceză şi luptă. E nevoie
să luptăm pentru înlăturarea oricărei potrivnicii din sufleul nostru la
voia lui Dumnezeu, este nevoie să luptăm cu împotrivirea noastră de a-L
lăsa să lucreze voia Lui în noi, deşi cerem zilnic: "Facă-se voia
Ta!"...
Aşadar, ascultarea de Dumnezeu şi de aproapele după rânduiala
Sfintelor Porunci este virtute şi izvor de viaţă şi bucurie! Dacă însă
ascultarea este supunere fără Dumnezeu sau din interese străine
poruncilor sfinte, nu mai e virtute, ci chiar păcat. Aşadar, dacă frăţia
ta te simţi strivită din cauza acestei jertfe şi nu primeşti bucuria
sfântă pe care o naşte în suflet ascultarea ca dăruire de sine liberă şi
din dragoste, greu de spus cum o primeşte Dumnezeu. Cred că ar trebui
să-L întrebi personal, cu insistenţă, atât prin rugăciune, cât şi prin
Taina Sfintei Spovedanii.
Îţi propun chiar să facem împreună Seminarul cu iertarea. Va fi un
prilej să descoperi multe noutăţi despre frăţia ta şi despre Dumnezeu şi
semeni.
Domnul să te binecuvânteze,
Cu drag,
M. Siluana
sursa: http://www.sfintiiarhangheli.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu